26 Mart 2014 Çarşamba

Nerden Nereyeee :D

   Kabarık saçlar, dar taytlar, vatkalı ceketler, gömlekler, 75 ekran gözlükler, nedendir bilinmez özellikle erkeklerde daha bir çok görülen kuyruklu saç furyası.. Allah' ım ne zamanlarmış ya! Tamam; kıyafetler, ayakkabılar ve hatta saçlar fosurt olabilir ama yeminle müzik o zaman müzikmiş. Müzik o zaman siyasi bir değer değil sadece kulağa, kalbe, zevke hitap eden bir olguymuş, şimdiki gibi değilmiş yani, gerçekten müziği sevdikleri için yapmış insanlar, para hep ikinci planda kalmış. 
    Klipler belki çok kalite kokmuyor ama müzik çok daha ön planda olduğu için klip sadece sunummuş adamlar için. Ortaokulda tarih hocamız o ders için şöyle bir şey derdi hep; "sınavda sorduğum soruları bu zamana kanalize olarak değil, o zamanın şartlarını düşünerek cevaplayınız lütfen!" Şimdi, bu tip bir değerlendirme çok daha doğru olacaktır tabi, bu sebeple kliplerin kalite kokmaması aslında yalanmış. Kendi tezimi çürütebilen bir canlıyım. O şartlar altında çekilmiş belki de en kaliteli kliplerdir. Hani olur ya; eski fotoğraflarınıza baktığınızda "ben bunu nasıl giymişim, Allah Allah diyen bu bluzu, bir Allah' ın kulu yok muydu üzerimden fıydırıp atmamış allasen! şeklinde yorumlar yapar eğleniriz kendi kendimize. Halbuki belki de o yıllarda o bluz için kıçımızı yırtmış da olabiliriz; ille al anne, al anne diye, vitrinlere yapışmış da olabiliriz o şimdi sümük atmadığımız bluz için. Demek ki o zamanın değerleriyle bu zamanın değerleri arasında kimi zaman kıroluk açısından uçurumları olabiliyor. Ben buna göze perde inmesi sendromu diyorum :D Ama yani halen sorarım kendime ya; orta okulda beden dersi bir an evvel gelse de giysem artık dediğim; cart turuncu bluz, cart sarı şort ve cart fıstık yeşili ayakkabılarımdan oluşan o na mütenahi 3'lü kombinimi neden birileri öğlen arasında çalmamış ya :D Nasıl bir şeydi onlar öyle ya :D Trafik lambası gibi nasıl da okulun içerisinde fink atmışım ben anlamış değilim inanın. Yani tamam eskilere hürmet hürmet ama vallahi billahi keşke görmenizi sağlayabilseydim, baya bir dolar taşardı yorum haznem emin olun :D Aaay hatırladıkça gözlerim kamaşıyor, vallahi neden biri fıydırıp almamış üzerimden ya onları, ben çıplaklığa razıydım ki :D 
    Öhm öhm neyse; eskilere hürmet.. Ben eskilerle doldurmayı severim kulaklarımı. 70s - 80s benim için müziğin altın çağıdır. Modern Talking, Boney M., The Rolling Stones, Pink Floyd, The Beatles, Abba, The Eagles, Queen, The Bee Gees, Bob Marley gibi gibi insancıkları dinlemek beni hiç kimsenin, hiçbir şeyin edemeyeceği kadar mutlu ediyor inanın. İnanın bu saydklarım ve daha unuttuğum nicesi = gerçek müzik. Kulaklarınız mest olacaktır. Gerçi biraz da tarz meselesi hoşunuza da gitmeyebilir ama denemek de fayda var diyorum. 
    Mesela ben eskilere fazlasıyla takık bir biri olarak; Türk müziğindeki Yeşilçam' ı da ölümüne dinleyen, filmleri ezbere bilen, odamdaysam ve salonda TV açıksa şarkıdan filmi, başrolleri ve konusuna kadar hatırlayıp anında salona uçabilen bir kadınım. 
Türkan Şoray hayranlığımı bilmeyen zaten yoktur. 
Kısacası; eskiler candır. Eskiler inanın harikalardır. Zaman tüneli denen şey bir an evvel icad edilsin istiyorum. Hey Scotty bizi ışınla! :D
Gitmeden ŞU ŞARKIYI bir dinleyin, şu klibi bir izleyin de öyle gidin madem. Yalnız ikisinde de hep aynı ceket, aynı kolye, aynı aynı aynı annicağınız :D, Of!
Sevgiler.




4 yorum:

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

Çok haklısın. O zamanların müziği cidden çok güzel. Tabi sizin saydıklarınızı bilmiyorum ben. Türk müziğinde de o döneme ait çok güzel şarkılar var. :)

insanyavrusu dedi ki...

Ah şu eskiler :)
eskiler güzeldir ama vatkalı ceketlere laf ettirmemmm :P

ablamın bi tane ceketi vardı öyle hala duruyo :D

minik mini dedi ki...

ooy oy oyyyy,çocukluğuma damgasını vuran muhteşem ikili,hala sıklıkla dinlediğim sevimli varlıklar,canlarım ciğerlerim onlar,kendimi yalnız hissettiğimde dinleyip huzur bulduklarım...
ne kadar söylesem az gelir :)
tekrar hatırlattığın için teşekkürler,sevgiler

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Ben de eski seven biriyim.80 ler kıyafet yönününden felaket olsa da bir çok yönden özlemle anılıyor.Bir de kelebek tokayı, plastik bilezikleri, kazak üzerine takılan büyük kemerleri unutmuşsunuz :))